[Test Fight] Feng Shui 2 – tworzenie postaci

enzfftybznulkzjgws0z

“Test Fight” to seria wpisów analizująca systemy mechanicznie – głownie pod względem tworzenia postaci, oraz przeprowadzenia walki (lub innej konfrontacji).

Na początku należy stworzyć drużynę. Decyduję się na 4 fikcyjnych graczy, którzy chcą zagrać w klimatach “kung-fu karate action a’la VHS ’80”.

JACKIE

Pierwsza postać to Jackie, gliniarz z Hong-Kongu. Gracz decyduje się więc na “Karate Cop”. Zahaczka melodramatyczna? Niejaki Tong, nim uciekł do USA, zabił partnera Jackiego. Jackie chce go dorwać, bo uważa, że to jego wina i niedopatrzenie. Sprawę pogarsza fakt, że partner Jackiego osierocił piękną żonę i dziecko, Gracz wybiera więc odpowiednią kartę, i wpisuje tam Imię, wkleja obrazek i zapisuje swoje melodramatyczne demony.

Karate Cop

Jak widać Jackie jest typem “im bardziej mnie biją, tym bardziej wstaję”. Jeżeli oberwie z piąchy, lepiej sam trafi ze swojej (Glutton fo Punishment). Osłabieni przeciwnicy nie są wstanie tak dobrze go zranić, jak ci w pełni sił (Underdog Desperation). Kary za otrzymane obrażenia  nie wlicza się do Sztuk Walki, czyli zawsze bije tak samo dobrze (Indefatigable). Ma też pecha, bo gdy nie trafi ze swojego Kung Fu, to robi sobie krzywdę. Ale następny atak wychodzi mu już lepiej, i może uleczyć przytrzaśnięte paluszki lub zwichniętą rękę (Ouch!).

Te cztery specjalne zdolności są stricte przypisane tylko do tego archetypu (pomarańczowe, ze znakiem odcisku palca). Dwie ostatnie zdolności pozwalają bez testu zatrzymać dowolną uciekającą postać z placu boju (Stop Right There!) oraz strzelić gościowi trzymającego zakładnika prosto w między oczy (Take the Shot).

Jeżeli ktoś jeszcze nie zajarzył, postać jest już dawno zrobiona, a ja tylko wyjaśniam specjalne cechy “Karate Cop”.

JET

Jet to zabójca z Triady (Archetyp Killer). Były zabójca. I o czym nikt nie wie, był bratem partnera Jackiego. Jet pracował dla Tonga, i tak naprawdę to on zabił swojego brata. To był przypadek, ale stało się. By zapewnić utrzymanie rodziny swojego brata, wziął dobrze płatne zlecenie na Tonga (który miał wielu wpływowych wrogów). Nim wyruszył do Ameryki, zjednoczył siły z Jackiem, bo wróg mojego wroga, jest moim tymczasowym sprzymierzeńcem.

Killer

Zabójca jak widać, nie ma swoich własnych ekskluzywnych specjalnych zdolności. Za to pięknie bohatersko krwawi, co oznacza, że otrzymuje więcej obrażeń, niż inni bohaterowie (Heroic Bloodshed). Tak, to czarne z kciukiem w dół to wada. I wady też są tylko przypisane do archetypów. Ale co powoduje, że warto grac zabójcą? Fajnie strzela naraz z dwóch pistoletów (Both Guns Blazing II) oraz kosi Mooks (wrodzy statyści występujący w większych grupach, padają po każdym trafieniu) z szybkością “czterdziestu chłopa na minutę filmu” (Carnival of Carnage III). Posiada też bardzo wysoki współczynnik “Guns” oraz dostęp do wielu rodzajów broni palnej. Czyli tafia często i boleśnie.

DOLPH

Dolph to twardy nieprzekupny glina (Archetyp Maverick Cop) z Ameryki, chwilowo zawieszony za brutalne pobicie pedofila na komisariacie. Jego dodatkowy problem? Kocha dalej swoją byłą żonę. A ta jak na złość, kręci ona ostatnio z Gonzo, szefem mafii i partnerem w interesach z Tongiem. A Dolph kiedyś powiedział Gonzo, że go dorwie. Bo to twardy typ jest. Dolph Ostatnio zaczął kręcić się z dwoma Azjatami, którzy chcą dorwać Tonga. Bo tam gdzie Tong, tam i Gonzo. 2+2=4

Maverick Cop

Dolph celnie zabija każdego totalnego skurwysyna, jakiego spotka na drodze (Justice Bringer). To ekskluzywna cecha naszego gliniarza. Pozostałe rzeczy? Dolph oprócz byłej żony, kocha też swojego S&W 29, a S&W 29 w przeciwieństwie do byłej żony, jest wierniejszy i wypełniony miłością robi większe dziury w ludziach, których Dolph nie lubi (Signature Weapon). Co ciekawe, kiedy Dolph rzuci fajnym “one-linerem”, to zadaje większe obrażenia (Blam Blam Epigram). Jest też niezłym kierowcą, dobrze ściga inne samochody (Hot Pursuit) oraz wie jak się samochodem rozpierdolić bezpiecznie (Tight Roll I).

CYNTHIA

Ostania osoba w drużynie to Cynthia. Cynthia to twarda baba, która jest zawodowym łowcą nagród (Archetyp Bounty Hunter). Pomaga chłopakom, bo oficjalnie chce dostać 1/4 nagrody za Tonga i Gonzo. Ale… Tak naprawdę Gonzo uprowadził jej siostrę i zamierza ją wysłać gdzieś do nielegalnego burdelu w Azji. Czas ucieka, a Cynthia coraz częściej zaczyna sięgać po środki, którymi wcześniej się brzydziła.

Bounty Hunter

Cynthia to Łowca Nagród, więc posiada zdolności oparte na wyznaczaniu celu. Podczas walki jeden z przeciwników może być na taki cel wyznaczony (The Quarry). Dzięki temu otrzymuje premię to trafiania tego przeciwnika (Crosshairs), oraz może też premią obdarzyć swoich towarzyszy (Share the Homework). Dodatkowo pierwszy atak wykonany przez cel w Cynthię zawsze pudłuje (Due Diligence).

Oprócz tego posiada swój ulubiony shotgun nazwany Lucille (albo Sebastian, jak kto woli), który zadaje większe obrażenia (Signature Weapon). Tutaj dodatkowa uwaga o shotgunach (ja wiem, że to strzelba gładkolufowa po naszemu, ale każdy przyzna, że “shotgun” brzmi cool). Jeżeli pokażesz jak przeładowujesz shotguna (charakterystyczny ruch pompki) i wydasz odgłos dźwiękonaśladowczy (krzy-krzy, ka-ching, czy jak to by się to zapisało), to jeszcze zwiększysz jego obrażenia. Cynthia też dodatkowo szybko strzela (Fast Draw I).

I koniec. Postacie stworzone. Następnym razem zobaczymy, jak zwalczają zło w Ameryce.

One thought on “[Test Fight] Feng Shui 2 – tworzenie postaci

  1. Pingback: [Test Fight] Feng Shui 2 – walka | Erpegowe Piekiełko

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *